CASE STUDY

Shit or Shine,

6 maanden coaching

Wat gebeurt er in een coach traject?

Wat leverde het Elsbeth op?

 

Je leest het in deze case study.


  • Soms kun je zaken beter uit handen geven

  • Bianca en Elsbeth vullen elkaar aan

  • 600 bezoekers

  • 2600 bezochte pagina's

  • 121 actieve forumleden

  • 170 deelnemers eerste challenge

Barbara de Bruyckere

"Je eigen ideeën worden beter"

Bianca biedt structuur en diepgang, vult jouw ideeën aan en verbindt alles op een logische manier aan elkaar

Over Elsbeth Slippens-Heuver

Elsbeth coacht mannen en vrouwen naar meer vitaliteit en een gezonde leefstijl in haar eigen bedrijf 2Power. Dat doet ze met veel plezier en met goede resultaten. Echter, Elsbeth nam in de zomer van 2019 contact met me op om te bespreken wat ik voor haar nieuwe idee kon betekenen. Zij wilde namelijk iets betekenen voor de doelgroep: vrouwelijke cancer-survivors. Dus, vrouwen die (al dan niet) genezen verklaard zijn, en niet meer onder behandeling staan. Zij vallen, na het traject in het ziekenhuis in een gat. Er is weinig tot geen begeleiding meer, terwijl zij haar leven weer oppakt na kanker. Echter, de persoon die kanker overleeft, is vaak niet meer dezelfde persoon als voor de kanker. Het uitvogelen van de nieuwe situatie, het verwerken van de behandelingen, omgaan met de sociale omgeving, het is allemaal niet niks. Elsbeth wilde daar iets voor bedenken.

 

Probleemstelling

Wat kan Elsbeth online doen om deze doelgroep te bereiken, activeren en helpen. Hoe kan ze een warm bad voor ze creëeren, waarin zij zich herkennen, erkent voelen in hun gevoelens en wellicht ook lotgenoten kunnen treffen. Kan er een funnel komen die ervoor zorgt dat er inkomen is. En welke digitale producten kunnen we inzetten. 

 

Digital Marketing Coaching

Tijdens de VIP dag die we in januari 2020 hadden, bespraken we de mogelijkheden van een online platform: een website met artikelen en een forum. Dit 'gratis' deel van de website zou voor traffic gaan zorgen, zodat we een publiek hadden om de nog te ontwikkelen producten te kunnen aanbieden.

 

Producten speciaal voor cancer-survivors. Omdat zij op een andere manier bijvoorbeeld een training kunnen doen. Zij zijn bijvoorbeeld eerder vermoeid. Het is dus in het belang van deze doelgroep om heel goed de persona's uit te werken. Wat kunnen ze aan. Hoe consumeren zij content? Hoe gaan we om met lange stukken tekst op de website? Hoe worden we vindbaar met korte stukken tekst? Etc.

 

Na de zomervakantie van 2020 is de website gelanceerd: www.shitorshine.nl 

Het uitwerken van de persona is voor Shit or Shine, extra belangrijk.

Wat is het resultaat?

Hoewel we nog middenin de samenwerking zitten, en rekening houdend met een zeer lastig te vinden doelgroep is het resultaat van het hele team, eind 2020:

  • Website: www.shitorshine.nl
  • Academie website op Kartra 
  • 65 gepubliceerde artikelen
  • 11 aan de website verbonden auteurs, vooral ervaringsdeskundigen
  • 4 gepubliceerde 'pillar' pages voor betere SEO
  • 600 bezoekers in december 2020
  • 2600 bekeken pagina's in december 2020
  • Forum met 121 actieve gebruikers (recht in de doelgroep)
  • Eerste Challenge met 170 deelnemers
  • Eerste online training gepubliceerd

 


Nieuwsgierig naar meer?

Volg me hier

VRAAG HET GRATIS

EBOOK AAN

Vraag het gratis ebook van Bianca Elzinga aan

BELUISTER DE VERZILVER JE GOUD PODCAST

Heb jij al een online training? Introverte ondernemers worden blij om er 1 te maken. Een podcast van Bianca Elzinga

Dit zegt Elsbeth over mij:

Elsbeth Slippens-Heuver

Vitaliteitscoach, www.2power.nl en www.shitorshine.nl


Elsbeths visie op de samenwerking:

 

In januari 2020 heb ik de stoute schoenen aangetrokken om met Bianca een strategiedag te plannen voor mijn droom. Mijn droom is betekenisvol zijn voor vrouwen na de behandeling van kanker. Hier is nog zo weinig voor. En als het er is dan gaat het vaak over de klachten in plaats van de kansen.

 

Met mijn huidige bedrijf 2Power bereik ik voornamelijk de lokale en regionale klant. En de doelgroep waar ik wat voor wil betekenen moeten mij vanuit heel Nederland kunnen vinden. Dus online. Zelf heb ik geen verstand van online zaken doen. Interessant vind ik het wel, net als alle techniek.

 

Een hele dag op een mooie locatie met heerlijke lunch heeft Bianca mij en mijn idee omarmt. Met haar hulp is er diepgang gekomen in het ondernemingsplan. Met name op het gebied van de doelgroep. Omschrijf de verschillende groepen vrouwen eens die jouw site gaan bezoeken (de persona).

 

Daarnaast heeft ze structuur gebracht in hoe je te werk gaat om online te beginnen. De software-termen vlogen mij om de oren, maar met duidelijke opdrachten (dit en dit schaf je aan, dit is wat je moet doen) kon ik stapje voor stapje aan de slag.

 

En tot slot de naam, dat was een dingetje. Ik was er nog niet helemaal uit. Spot on Sparkle, iets met Shine. Toen kwam ik met Chips of Shine omdat we het woord Shit niet mogen gebruiken (officieel). Dan krijg je direct van Bianca een spiegel voor je met de vraag: 'en waarom niet?'.

 

Dus nu is het Shit or Shine en dat bekt lekker, het past bij de SOS-gedachte die er al was en je kan er niet omheen.

 

Samenvatting:

Bianca biedt structuur en diepgang, denkt met je mee op zo’n manier dat je eigen ideeën nog beter worden en onderling verbonden worden en ze is lekker concreet.

 

Fase 2

Na deze dag heb ik ervoor gekozen om de eerste 6 maanden met Bianca verder te gaan. De basis van Shit or Shine wordt neergezet door ons samen. Een hele fijne samenwerking en Bianca blijkt van alle markten thuis om die basis ook goed neer te zetten. Ze snapt de stijl waarin Shit or Shine wordt geschreven, Bianca is goed in content creatie op basis van mijn input. Mijn grootste opdracht was content maken en video’s van mezelf opnemen. Stapje voor stapje krijgt het vorm. Af en toe schiet het mij naar de keel omdat er dan zoveel is wat er speelt. Maar Bianca brengt daar dan snel weer de rust en het overzicht in. En als ik kijk wat er nu staat dan ben ik ontzettend trots. De basis van mijn doel om 10.000 vrouwen te bereiken om ze te helpen weer fitter te worden staat. En nu werken we aan de opbouw.

 

In deze 6 maanden is Bianca echt een duizendpoot gebleken, altijd het overzicht bewarend en duidelijk op het doel afkoersen met de juiste opdrachten en acties en inzichten. Ik heb het gevoel dat we elkaar aanvullen. En ik heb het gevoel dat het mijn kindje is en dat mijn creativiteit en gedachtes worden aangevuld door Bianca om de juiste snaar bij de doelgroep te gaan raken.

Ik ben gecertificeerd door

Digital Marketer als Customer Value Optimization Specialist

 

Emeritus Business School & Columbia Business School als Digital Marketer.

Deze site en funnel zijn

gemaakt met

© Copyrights by Bianca Elzinga. All Rights Reserved.

info@biancaelzinga.nl

kvk 55060145

BTW ID: NL002107339B44