Over Bianca Elzinga

Out of the box is voor mij geen trucje, maar een state of mind

Mijn voornamen zijn Cecillia Maria Bianca, mijn vader heeft ze verkeerd om opgegeven bij de burgerlijke stand ;-). En dat kenmerkt ook wel mijn leven. Alles gaat anders dan bij ‘gewone’ mensen.

 

Omgekeerd. Achterste voren. 180 graden anders. Dat maakt het leven een stuk leuker. En het heeft als voordeel dat ik de zaken anders zie dan anderen.


Out of the box is geen trucje maar mijn state of mind.

  • Laten we kennismaken

    Plan een gratis en vrijblijvende kennismaking via skype of telefoon. Via bovenstaande knop kun je dat direct in mijn agenda doen, net als onderstaande klanten gedaan hebben. ;-) 

Online Marketeer first. Entrepreneur second.

Mijn naam is Bianca Elzinga en al sinds mijn vroege jeugd ben ik er op voorbereid om mensen te helpen met hun online activiteiten. Echt.

 

Het begon al vroeg, mijn vader heeft, net als ik (of ik net als hij ;-) ) een liefde voor gadgets. Als early adopter had hij al vroeg een Atari (spel)computer in huis. Met cassette bandjes (wie kent ze nog) konden wij (mijn broertje en ik (én mijn vader)) spelletjes spelen op de tv. Ping Pong en Pacman.

 

Dat waren nog eens tijden. Ik was 4. Ergens in de jaren 80.

 

Dat ging zo verder, bijna jaarlijks kwam er een nieuwe computer in huis. Onder het motto: “De kinderen moeten er mee leren omgaan.” Mijn vader had gelijk. Kijk onze wereld nu. Overal computers, van groot tot minuscuul. Op school hielp ik mensen (ook volwassenen) met computerproblemen, voornamelijk met software.

 

Waar de meesten toen nog bang waren om een verkeerde toets te raken, probeerde ik juist van alles uit om het ding weer aan de praat te krijgen. Meestal met succes.

 

Ik ben communicatie gaan studeren omdat ik een verlegen meisje was. Ik wilde me ontwikkelen op ‘spreken in het openbaar’. Als ik dat niet had gedaan was ik misschien ergens op een administratieafdeling belandt, en had je nooit meer van me gehoord.

 

Ik vond het toen doodeng maar ik ben nog elke dag blij dat ik het toch gedaan heb. Nu vind ik het nog steeds eng om voor een groep te spreken, maar stiekem vind ik het ook heel leuk. En pas geleden nog vertelde iemand me dat ik er erg goed in ben. Nou ja, dat oordeel laat ik aan jou over.

 

Verder kan ik je nog vertellen dat ik sinds 2008 professioneel met social media bezig ben. In dat jaar waren er vooral fora en we hadden Hyves. Facebook en Twitter kende we nog niet. Bij een bureau dat zich op de reputatie van bedrijven richtte, maar dan online, heb ik de kneepjes van het vak geleerd. En dat leer ik nog elke dag. Want online marketing staat niet stil. Er verandert veel. Daarom is er een overweldigende hoeveelheid (soms tegenstrijdige) informatie beschikbaar over wat werkt en wat niet. Ik wil je helpen om daar de krenten in de pap, die voor jou interessant zijn, uit te halen.

 

Als je geholpen wilt worden tenminste. Het is misschien ‘not done’ om te zeggen, maar klanten die online marketing en social media marketing ‘maar niks’ vinden, die help ik niet. Je moet er van overtuigd zijn dat het voor jou kan werken. Dat ben ik namelijk ook!

Sinds 2014 ben ik online ondernemer. Ik ben begonnen als webdesigner, heb daarna een LinkedIn training gemaakt, en een salespage training. Inmiddels zijn deze niet meer beschikbaar maar ik heb er enorm van geleerd.

 

Daarna ben ik hoogsensitieve ondernemers gaan coachen. Op online marketing vooral. Ik hielp hen om comfortabel te zijn met online zichtbaarheid door stap voor stap te werken aan die zichtbaarheid en aan online producten.

 

Missie:

Ik ben er van overtuigd dat nog niet alle ondernemers die een online product hebben hiervan kunnen leven. Ik herken het bij mezelf. Ik vind het tof om te creëeren. Om een training te maken en die online te zetten. Maar ik haat online lanceren. Het past niet bij me. Ik raak er door gefrustreerd en ik laat me er door stoppen.

 

Dat wilde ik niet meer. Daarom ben ik me gaan verdiepen in online mogelijkheden die het lanceren overslaan. Die niet in 1 klap tonnen euro's opleveren maar gestaag bouwen aan een gezond bedrijf, een gezonde en blije ondernemer en vooral: financiele vrijheid.

 

Ik heb dat gevonden in funnels. Relatiefunnels. Salesfunnels. Boekfunnels. Noem maar op. De truc is (nou ja, het is geen truc) dat je gestaag aan een relatie met je leads bouwt, ze boeit met jouw fantastische content en dat allemaal op jouw platform, niet op Facebook, niet op Insta, niet op een kanaal dat morgen er niet meer kan zijn. Nee. Op jouw eigen kanaal. Jouw email lijst.

 

Door een systeem te bouwen dat koude leads langs jouw content leidt en langs jouw producten (net als in de supermarkt trouwens) zorg jij voor een gestaag inkomen. Hoe beter jij wordt in het vullen van jouw funnel, door iets gratis weg te geven, hoe meer omzet er uit die funnel komt. Dat biedt jou rust, ruimte en vrijheid.

 

Dus mijn missie: iedereen heeft een funnel nodig.

 

Waarom kies je

voor mij?

  • +15 jaar ervaring

    Ik ben niet met online marketing begonnen als ondernemer, maar met ondernemen begonnen als online marketeer. Dit is mijn vak.

  • Analytisch

    Ik kijk eerst naar je cijfers en je doelen alvorens een strategie te bepalen. En ik vertaal de cijfers voor jou naar concrete acties.

  • Strateeg en uitvoerend

    Ik heb jarenlang de uitvoering gedaan in mijn baan, voor klanten en voor mezelf. Daarom weet ik wat er mogelijk is, hoe techniek op elkaar aansluit en wat marketingtechnisch werkt.

  • Leergierig

    Ik blijf bij door trainingen te volgen bij zowel ondernemers als officiële trainingsinstituten als specialisten.

  • Ervaring met online business

    Voor meerdere online ondernemers heb ik geholpen

    de boel te structureren. Juiste tools. Juiste flow.

    Juiste content. Opschonen wat niet meer werkt.

  • Passie voor automation

    Hoe meer jij automatiseert, hoe makkelijker je het

    jezelf maakt. En er komt dan ruimte voor creatie.

    Voor flow. Voor lichtheid. En voor vrijheid.

WAT KLANTEN ZEGGEN

‘Er wordt veel geschreven over funnels, maar als je echt het beste uit je funnel wilt halen, dan is er meer nodig dan een reeks e-mailtjes. En dat ‘meer’, dat levert Bianca! Ze beschikt naast een enorme berg kennis, vooral ook over een onuitputtelijke bron van gave ideeën. Bianca denkt echt bewust mee over je bedrijf en ziet altijd net de oplossing die je zelf niet (meer) ziet. En zo ontstaat er een funnel die zijn weerga niet kent. En daarnaast is het ook nog eens een hartstikke leuk mens. Win-win dus.’

Agnes van Goolen
Empower Mentor

'Bianca is op strategisch niveau meeeeeega sterk. Als het gaat om online marketing weet ik exact wat ik wil en dat maakt het niet altijd makkelijk. Maar Bianca begrijpt precies wat ik bedoel en geeft daar goed strategisch advies over. Ze is echt een wizard als customer experience marketeer en helpt je door de bomen het bos weer zien. Ik maak een diepe buiging voor haar.'

Angélique Piternella

Strategisch adviseur virtueel leiderschap, Teammastery.nl

'Voor een groep klanten heb ik Bianca gevraagd de Funnel workshop te geven. Er wordt veel gezegd en geschreven over funnels maar hoe zet je zoiets nu goed op, waar moet je aan denken, wat kun je er eigenlijk allemaal mee? Dat waren de vragen die leefden. Bianca is een echte funnel expert, in de workshop legde zij het allemaal heel helder uit, zette ons aan het werk en stelde precies de juiste vragen om zaken scherper te krijgen. Ze is kundig, rustig, betrokken én ook heel belangrijk: leuk! Een funnel maken is best een klus, er komt veel techniek bij kijken maar wij weten nu hoe dit in zijn werk gaat en wat je er mee kunt bereiken. Bianca dankjewel!'

Marieke Anthonisse

Zakenmam.nl

Tijdens de VIP-dag met Bianca een ontzettend waardevolle dag gehad. Op een prachtige locatie hadden we na een dag al een funnel volledig gevuld met de juiste content. *happy*
Wat ik wilde vertellen had Bianca in een handomdraai omgezet naar heldere taal met de juiste marketing technieken. Het was heel fijn om die chaos in mijn hoofd helder in beeld te krijgen. En om te kunnen sparren met iemand die er écht verstand van heeft.

Het is mij zo goed bevallen dat ik het graag helemaal overlaat aan Bianca met al haar ervaring.
Al met al die VIP-dag was de juiste stap naar hopelijk heel veel meer moois!
PS: binnen een week heb ik de investering van deze VIP-dag 3x terugverdiend.

Marian van Olst

Sketchupplaza.nl

Maartje Blijleven

Community Expert, www.welovecommunities.nl


"Als drukke ondernemer heb ik altijd 101 ideeën die vaak door tijdgebrek op de plank blijven liggen. Daarom ben ik met Bianca gaan werken. Bianca is echt een ontzettend goede funnel expert met heel veel goede ideeën. Ze weet al die ideeën heel goed voor mij te kanaliseren in een funnel.

 

De funnels van Bianca zijn geen schreeuwerige Amerikaanse funnels maar echt authentieke, sympathieke funnels. Eentje die echt bij je past want ik ben heel erg van de online relaties bouwen. Bianca is echt heel erg goed in haar vak, naast dat ze strategisch is weet ze ook hoe dingen werken, hoe je goed moet segmenteren, wat een goede opbouw is qua mails, is ze een kei in het schrijven van teksten en weet ze je te motiveren om soms wel commercieel te zijn.

 

Ze denkt met je mee, ze denkt vooruit en ze helpt vooral drukke ondernemers met 101 ideeën om daar de beste opties uit te selecteren om die in een funnel te zetten. Bianca kan ik echt aanraden als je je funnel wilt optimaliseren op een authentieke, sympathieke manier, waardoor je nog beter de online relatie gaat bouwen. Zeker in combinatie met een community."

 

Elsbeth Slippens-Heuver

Vitaliteitscoach, www.shitorshine.nl


"Bianca biedt structuur en diepgang, denkt met je mee op zo’n manier dat je eigen ideeën nog beter worden en onderling verbonden worden. Bianca is echt een concrete duizendpoot gebleken, altijd het overzicht bewarend en duidelijk op het doel afkoersen met de juiste opdrachten en acties en inzichten. Ik heb het gevoel dat we elkaar aanvullen. En ik heb het gevoel dat het project mijn kindje is en dat mijn creativiteit en gedachtes worden aangevuld door Bianca om de juiste snaar bij de doelgroep te gaan raken. Zonder Bianca was het resultaat er niet geweest."

Barbara de Bruyckere


"Mijn man Andries en ik wilden onze bestaande business (tekstschrijven/voice over werk/Podcast maken) naar een hoger level brengen. Maar omdat online marketing niet onze business is, besloten we om een businesscoach in de arm te nemen. Ik leerde Bianca kennen via mijn PodPodOnline Facebookgroep, een platform voor podcastmakers. Zij had hierin een blog geschreven over funnels en mijn interesse was gewekt.

 

Andries en ik zijn in april 2020 met haar in zee gegaan en dankzij haar hebben we een plan ontwikkeld om onze business naar een hoger level te brengen door Stemcoaching onze core business te maken; via weggevers, podcasts en emailmarketing.

Begin 2021 gaan we live, maar ik heb al lang daarvoor 1 op 1 klanten die ik coach.

 

De belangrijkste tips die zij ons (tot nu toe) heeft gegeven zijn:

  • Je business ligt om de hoek (stemcoaching lag zo voor de hand dat we het niet zagen)
  • Denk groot
  • Zet al je skills in om een geweldige business te creëeren

De coachcalls met haar zijn altijd inspirerend, je krijgt onverwachte inzichten, ze is strategisch, heel intelligent en heeft visie.

Bianca is eigenlijk ons geheime wapen in de weg naar onze nieuwe business.

 

We zouden iedereen aanraden om met haar in zee te gaan; ze is opgeleid als online marketeer en dat merk je. Dankzij haar visie ga je veel harder en maak je niet de fouten die iedere onervaren online ondernemer (die wij zijn) zou maken."

Ik ben gecertificeerd door

Digital Marketer als Customer Value Optimization Specialist

 

Emeritus Business School & Columbia Business School als Digital Marketer.

Deze site en funnel zijn

gemaakt met

© Copyrights by Bianca Elzinga. All Rights Reserved.

info@biancaelzinga.nl

kvk 55060145

BTW ID: NL002107339B44